Etapy budowy stacji paliw
Poniżej przedstawiono najważniejsze etapy budowy stacji z wykorzystaniem typowej dostawy U-Cont. W zależności od wymagań Inwestora zakres ten może ulec zmianie lub objąć całość budowy stacji.
1. Przygotowanie projektu budowlanego typowego wg wytycznych Inwestora
2. Ułożenie ław do montażu fundamentów wiaty
4. Ustawienie i montaż ram fundamentowych Uniframe®
5. Montaż studzienek nazbiornikowych
6. Montaż ram pod dystrybutory
7. Ułożenie rurarzu paliwowego i powrotu oparów
8. Próby szczelności zbiorników i rurociągów potwierdzone odbiorem UDT
9. Dostawa otoków wysepek
10. Dostawa i montaż wiaty
W obliczu rosnących wymagań dotyczących mobilności i dostępności usług rola stacji paliw w codziennym życiu staje się coraz bardziej istotna. Nie są już tylko punktami tankowania, ale stały się kompleksowymi centrami obsługi podróżujących, oferującymi szereg usług dodatkowych. Budowa tego typu obiektów, szczególnie w formie modułowej, stanowi złożone wyzwanie inżynieryjne, wymagające precyzyjnego planowania i realizacji. Właściwie zaprojektowana i zbudowana stacja benzynowa nie tylko zwiększa efektywność dostaw paliwa, ale również przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa, komfortu oraz doświadczenia klientów. Dowiedz się, jak wygląda proces budowy w naszej firmie U-Cont - od pierwszych kroków projektowych, poprzez fazy montażu, aż po ostateczne procedury odbiorcze i przygotowanie
obiektu do eksploatacji.
Modułowe stacje paliw – etapy budowy
- Opracowaliśmy sprawdzone metody budowy, zgodne z obowiązującymi przepisami i normami. Modułowa stacja paliw to nie tylko strategiczne rozwiązanie dla firm paliwowych, ale również znacząca inwestycja wymagająca przemyślanego projektowania i skrupulatnej realizacji. Od pierwszych koncepcji, po ostateczne wykonanie – każdy etap jest ważny dla powodzenia całego przedsięwzięcia.
- Budowa modułowej stacji paliw rozpoczyna się od opracowania projektu budowlanego. Ten pierwszy krok, realizowany zgodnie z wytycznymi inwestora, obejmuje stworzenie dokumentacji technicznej, która musi odzwierciedlać wszystkie aspekty techniczne i prawne przyszłej stacji. Projekt ten zawiera szczegółowe plany dotyczące lokalizacji zbiorników paliw, konstrukcji wiaty, a także instalacji elektrycznych i systemów paliwowych. Zatwierdzony projekt stanowi fundament dla dalszych działań, w tym dla układania fundamentów pod wiązary wiaty, co jest kolejnym istotnym krokiem w procesie budowlanym.
- Układanie ław fundamentowych jest etapem, który wymaga nie tylko precyzji, ale także znajomości właściwości gruntu i warunków lokalnych. Montaż zbiorników paliwowych następuje po przygotowaniu fundamentów. Te specjalistyczne kontenery muszą być odpowiednio osadzone i zabezpieczone przed ewentualnymi uszkodzeniami. Jest to moment, kiedy szczególnie ważna staje się współpraca z Urzędem Dozoru Technicznego (UDT), który musi potwierdzić prawidłowość montażu i bezpieczeństwo całej instalacji.
- Kolejne etapy to montaż ram fundamentowych Uniframe, które służą jako baza do montażu konstrukcji wiaty. Po ich zainstalowaniu realizowane są prace nad studzienkami nazbiornikowymi. Są one niezbędne dla bezpiecznej obsługi zbiorników i efektywnego zarządzania systemem paliwowym. Instalacja rurociągów i systemu powrotu oparów wymaga precyzyjnej koordynacji, aby zapewnić efektywne i bezpieczne przepływy paliwa.
- Ważnym momentem w procesie jest przeprowadzenie prób szczelności. Te testy są krytyczne, aby upewnić się, że cały system jest hermetyczny i nie stanowi zagrożenia dla środowiska. Po pozytywnym wyniku prób następuje dostawa i montaż elementów takich jak otoki wysepek, które są niezbędne dla kompletacji stacji.
- Dostawa i montaż wiaty to kolejny znaczący etap. Wiata nie tylko chroni dystrybutory i klientów przed warunkami atmosferycznymi, ale także pełni funkcję estetyczną i reklamową. W tym czasie montowane są również systemy oświetleniowe i reklamowe, które są istotne dla funkcjonalności i wizualnego aspektu stacji.
- Na zakończenie ważne jest przeprowadzenie końcowych odbiorów technicznych przez UDT oraz szkolenie personelu, który będzie operował stacją. To etapy, które zamykają proces budowy, ale jednocześnie otwierają nowy rozdział w działalności każdej nowo powstałej stacji paliw.
Kompleksowe wykonawstwo stacji paliw w firmie U-Cont
Proces budowy modułowej stacji paliw jest złożony i wymaga ścisłej współpracy między wieloma specjalistami – od inżynierów, po inspektorów technicznych. Każdy etap ma swoje unikalne wyzwania i wymaga specjalistycznej wiedzy. Tylko dzięki odpowiedniemu zarządzaniu projektem, ścisłej kontroli jakości i przestrzeganiu norm bezpieczeństwa można osiągnąć zamierzony cel – bezpieczną, funkcjonalną i estetycznie atrakcyjną stację paliw, gotową na przyjęcie pierwszych klientów.
Dostawa typowa obejmuje:
- przygotowanie typowego projektu budowlanego w skład którego wchodzą
- posadowienie zbiorników i fundamentów wiaty
- projekt technologii paliwowej
- projekt konstrukcji wiaty
- projekt architektury wiaty
- projekt elektryczny w obrębie konstrukcji wiaty
Następnie dostarczenie:
- fundamentów wiaty (w przypadku systemu modułowego ramy fundamentowe Uniframe®),
- zbiorników paliw z osprzętem komór i włazów,
- studzienek nazbiornikowych i pokryw włazowych,
- kompletnego rurarzu paliwowego wraz z punktem nalewu,
- otoków wysepek wraz z ramą pod wybrany model dystrybutora,
- wiaty z oświetleniem, przygotowanej do montażu otoku reklamowego.
- montaż dostarczonych elementów (z wyłączeniem pokryw najazdowych i otoku wysepki), montaż dystrybutorów, systemu kontrolno-pomiarowego
- wykonanie prób szczelności zbiornika i rurociągów,
- obsługę UDT wraz z odbiorem instalacji zbiornikowej.
Na życzenie Klienta dostawa typowa może zostać poszerzona i zawierać wyposażenie stacji lub inne usługi np. dostawę dystrybutorów, litrażowanie zbiorników lub moduł do tankowania gazu LPG.